Thursday, February 10

Stung by boonie bees

I got stung by boonie bees 20 times!!!! I was trimming some trees when I clipped of a whole bee hive by accident. They all flew to me at once (while otherwhise only a few come to warn you, when you shake the tree) and some were stuck in my T-shirt (on one breast I had 4). The once in my face blew up a lot so it seemed I bumbed into something whitout truning blue. Lucky thing I was not allergic and lucky thing the kids were ok … they were racking leaves net to me, Bas ran to my neighbor straight away because I was screaming so loud. She squeezed calamansi all over me. They say that helps a lot! And indeed it was ok, my arm swell up a bit but not too much, Tom had once one bite, and his arm was super swollen, while I had 5 on my arm and was only swollen half as much. Anyway, I’m taking it easy now and check befor I cut of a branch. The most envirmental way to get rid of them is to smoke them out and burn the nest (firemen don’t come for that in Guam).


Ik werd 20 keer door boonie bijen gestoken!!!! Ik was bomen aan het snoeien en knipte een heel nest af per ongeluk. Ze vlogen allemaal tegelijk naar me toe (terwijl anders slechts enkele je komen waarschuwen wanneer je de boom schud) en enkele zaten vast in mijn T-shirt (op 1 borst had ik er 4). Die in mijn gezicht zwelden het meeste op en het leek alsof ik een klop had gekregen zonder dat het blauw werd. Gelukkig was ik niet allergisch en de kinderen waren ok (zij waren naast me bladeren aan het rakelen). Bas ging dadelijk onze buurvrouw halen omdat ik zo hard schreeude. Zij perste vers calamansi sap over me. Ze zeggen dat dat heel goed helpt. En ik was ok inderdaad, mijn arm zwelde op maar niet zo erg. Toen Tom een beet had was zijn arm twee keer zo dik, bij was het maar een beetje. In ieder geval ik kijk nu goed voor ik knip en schud een beetje. De meest milieuvriendelijke manier om ze te verwijderen is ze uitroken en dan het nest verbranden (brandweerman komt daarvoor niet langs hier in Guam).



1 comment: