Tuesday, February 22

Home grown organic cotton

A year ago I went to a organic gardening course at UOG (univerty of Guam). One of the teachter brought some organic cotton with some seeds inside and told us it was easy to grown on Guam. Cotton is known to be sensitve to pests, but not on Guam. So we gave it a try. We planned 5 seeds and they all grew. When the seedlings were big enough we planted them and yes, big shrubs grew, flowered and had seedpots … and one day they popped open and 3 little bundles of cotton appeared. The kids were so excited, we danced and sang from joy and picked it with great awe.

Bas told me he wanted to take a picture of me with some cotton, because love sewing, how sweet of him!


I actually think about my own mother too, when I see the cotton, because she is tailor. For Garden day I wrote a story about cotton, I dedicated to her and my daughter.


The idea for the puppets of the story came out of a book where they made all kinds of scences out of eggboxes, from the baker with pies, to nativity sets, and buses. Thanks joma for sending this book, it came in handy already!


Een jaar geleden ging ik naar de universiteit om een les te volgen over biologisch tuinieren. Een van de leraars bracht biologisch katoen mee met zaden erin en vertelde dat het gemakkelijk was om dta te groeien op Guam. Katoen is heel gevoelig voor plagen maar niet op Guam. Dus probeerden we het. We plantten 5 zaden en ze groeiden allemaal. Wanneer de zaailingen groot genoeg waren plantten we ze in de tuin waar ze uitgroeiden to struiken, ze bloeiden, kregen grote zaaddozen … en op een dag openden ze en 3 kleine bundles katoen verschenen. De kinderen waren zo blij dat we met zen allen dansten en zongen van blijdschap en plukten het katoen met de grootste verwondering.

Bas wou een foto van mij nemen omdat ik van naaien hou, hoe life van hem.


Ik moet eigenlijk ook aan mijn eigen mama denken omdat zee en kleermaakster is. Voor Garden day schreef ik een katoenverhaal en droeg het op aan haar en mijn dochter.


Het idée voor de poppen komt uit een boekje ‘speelse eierdozen’ waar ze vanalle taferelen mee maken, van bakkers, kerststalletjes tot bussen. Bedankt joma om het leuke boekje op te sturen, het kwam al van pas.



2 comments: