Saturday, April 10

Our chicken 'Ko'ko'

When we where in Belgium in the summer Tom made us as a surprise a chicken coop. We caught a wild chicken with 4 little ones. One escaped when it was a bit bigger and 2 were roosters (we gave those away when then started crawing). But one day the coop was open and the mom flew away … so one chicken left. Eriadna on garden day named her ‘Ko’ko’ because she is brown. Her mom gave us lots of eggs, but she doesn’t lay yet, but loves to sit in the upper part of the coop, so maybe soon …

Eriadna is reminding me at my childhood. I loved chickens and rabbits. I ran around with them in my arms all the time. My parents also have a lot of pictures of me with a chicken in my arms.



Wanneer we deze zomer in BelgiĆ« verbleven maakte ons als verrassing een kippenhok. We vingen een wilde kip met 4 kuikens. Eentje ontsnapte wanneer het al wat groter was en 2 andere waren hanen (we gaven deze weg wanneer ze begonnen te kraaien). Op een dag stond het hok open en de mama ging gaan vliegen … dus maar eentje meer over. Een meisje op Garden Day noemde haar ‘Ko’ko’ omdat ze bruine veren heeft. De mama van Ko’ko legde al eitjes, maar Ko’ko is nog klein. Ze spendeert al wel veel tijd boven in het hok, dus misschien binnenkort …

Eriadna doet me aan mezelf denken in mijn kindertijd, ik hield ook van de kippen en konijnen en liep er mee rond. Mijn ouders hebben ook veel foto’s van me met een kip of konijn in de armen.



Our first bamboo harvest.


Onze eerste bamboe oogst.

Archive (egg from the black hen)

No comments:

Post a Comment