Wednesday, October 27

I ran the Ko'Ko race

A couple of friends and I decided to participate in the Ko’Ko race (the money goes to the protection of the Ko’Ko). You can do either a half marathon or a relay with 4 (5 km each). Eliana did the half marathon (wow!!!), Suzanne, me and some other girls did the relay. I was kind of nervous (I only trained 3 time before the run) and I’ve had never left Luna at 2.30 at night until 7 in the morning. We had to be there early because we had to go with the bus to our station. I had to run 3rd. We had two teams, a native species team and a fire team (against burning, to prevent erosion). Tammy made our T-shirts herself, really cool! My big reward at the end was seeing my kids, they were waiting together with Tom. And they had been fine!!!! The whole event was so much fun, picking up friends in the middle of the night, drive with the bus and wait until your friend arrives. And the running to was really cool (along the ocean). I did a pretty good run, around 30 min or so. And Penny was so sweet, she got up early to a was our local reporter taking pictures along the road. She looked so cool in her jeans and with her camera and it made me smile. It was fun hanging out with the runners and their families afterwards. And afterwards we did a big family nap.


Een paar vriendinnen en ik besloten dit jaar deel te nemen aan de Ko’Ko race (de opbrengst gaat naar de bescherming van de Ko’Ko vogel). Je kan ofwel een halve marathon lopen of een estafette met 4 (elk 5 km lopen). Eliane liep de halve marathon (wow!), Suzanne, ik en een paar ander meisjes deden de estafette. Ik was een klein beetje nerveus (ik trained slechts 3 keer voor ik liep) en ik had Luna nog nooit om 2.30 ‘s nachts achtergelaten tot 7 uur ‘s ochtends. We moesten er vroeg zijn omdat we met de bus naar onze plaats moesten gebracht worden. Ik moest 3de lopen. We hadden 2 teams, een inheemse dieren team en een brand team (om te vermijden dat de bossen worden afgebrand en er erosie onstaat wat weer slecht is voor het koraal). Tammy maakte onze T-shirt zelf, echt cool! Mijn grootste belonging was mijn kindjes zien, zij wachtten samen met Tom aan mijn eindstation. En ze waren geweldig geweest! Het hele gebeuren was zo leuk, vrienden ophalen in het midden van de nacht , met de bus door Tumon en wachten tot je vriendin je komt aflossen. En het lopen zelf was ook leuk (langs de zee op). Ik liep vrij goed, rond de 30 min of zo. En Penny was zo lief, ze stond zelf ook heel vroeg op en speelde reporter. Ze zag er zo cool uit in haar jeans en met haar camera dat het me deed lachen. Het was ook leuk met iedereen nog wat rond te hangen aan de finish nadien met de families! En nadien deden we thuis een grote familiedutje.




No comments:

Post a Comment