Wednesday, January 26

Co-sleeping

Since Luna turned 9 months Tom and the boys and Me and Luna moved in together in one room to sleep and sleep on matrasses on the floor (they are from one end of the room to the other end). Easy, fun, cosy, just PERFECT! When Tom was gone in the summer I felt like a sniffing dog at night looking to see which puppy I had to snuggle. They all go to sleep at the same time, listen to a little story when the lights are out, and are very quiet after. They almost never wake each other up (BAS never, he sleeps the best!, only he says sometimes: when I wake up, I feel around me and when I feel you I go right back to sleep) and because they are not early risers is always ok if one wake up another in the morning screaming of joy. We love the co-sleeping. Tom and me sleep so good inbetween our little ones.


Wanneer Luna negen maand werd beslisten we allemaal samen in 1 kamer te slapen, op matrassen op de grond (van de ene kant van de kamer tot de andere). De jongens en Tom sliepen samen voorheen en Luna en ik. Gemakkelijk, tof, gezellig, gewoon PERFECT! Wanneer Tom weg was deze zomer voelde ik me al seen snuffelende hond, en kroop over de matrassen om te zien welke puppy een knuffel nodig had. Ze gaan allemaal op het zelfde tijdstip slapen, luisteren naar een verhaal wanneer het licht uit is, en zijn heel stil nadien. Ze maken elkaar bijna nooit wakker (Bas nooit, want die slaapt zo vast!, alleen zegt hij me soms: wanneer ik ‘s nachts wakker wordt en ik voel dat je er bent dan val ik dadelijk terug in slaap) en omdat ze niet vroeg op staan maakt het niet uit of iemand een kreet van blijdschap uit bij het wakker worden in de ochtend. We houden van dit samen slapen. Tom en ik slapen heel goed tussen onze kleintjes in.





No comments:

Post a Comment