Saturday, May 29

Luna Isa, 8 months, in handmade dress by moeke

Luna is moving around a lot! She gets everywhere by crawling on her tummy and moving her arms and legs like a lizard. She gets on her hands and knees but can not get as fast as she wants that way. Very fluently she goes from sitting to crawling and back. She is a very happy lady and giggles a lot. Attentively she studies everything around her.

They always said boys are very attached but I think she has it even more than the boys. She will throw her self at me or make a pout and start to cry.

She loves to dance, play peek-a-boo, laugh with her brothers, explore the garden, play in the sand, walk in the sling with me and the boys and swim in the ocean. She says ‘mama’, ‘ba’ (from bas) en ‘wa’ for water (to swim)… and the one thing she loves the most is waving. She waves when daddy and bas leave or when it is naptime she waves to Ekko. She is very ticklish and screams out loud from laughing.

Thanks moeke for making her this beautiful outfit! It just perfect. (my mom told me the fabric is from she was very young, my mother always says: fabric don’t eat bread, so whenever I see a fabric, even without a project I buy and save it).

Luna beweegt vrolijk rond de laatste tijd. Ze geraakt overall waar ze heen wil door op haar buik te liggen en haar armen en benen te bewegen zoals een hagedis. Ze gaat vaak op handen en knieƫn staan maar ze is nog niet snel genoeg en na twee kruipjes gaat ze weer op de buik. Heel vlotjes gaat ze nu van zitten naar kruipen en omgekeerd wat handig is want ze vast niet meer om. Supergeconcentreerd bestudeert ze alles rond haar. Ze is een hele blije baby en lacht altijd.

Ze zeggen dat jongens meer aanhankelijk zijn dan meisjes maar ik ervaar het tegenovergestelde. Ze gooit zich letterlijk en figuurlijk naar mij of maakt een pruillip en begint te wenen.

Ze vindt het geweldig om te dansen, verstoppertje te spelen, te lachen met haar broers, in de tuin te kruipen, te spelen in het zand, te wandelen in de draagdoek en te zwemmen in de zee. Ze zegt ‘mama’, ‘ba’ (bas) en ‘wa’ (voor zwemmen of bad) … en wat ze het geweldigst vind van alles: zwaaien! Ze zwaait wanneer papa en Bas naar school vertrekken of wanneer ze gaat slapen (naar Ekko dan). Ze is heel kittelachtig en lacht zich vaak een breuk!


Bedankt moeke om dit mooie kleedje te maken. Het staat haar beeldig. Perfect! (mijn mama vertelde me dat het stofje nog is van toen ze jong was, mijn mama zegt altijd: stofjes eten geen brood. Wanneer ik een mooi stofje zie koop ik het, voor wanneer het een project vindt).


click op collage om groter te zien

No comments:

Post a Comment